Encara no ha acabat l’any i l’estiu musical del 2026 al Maresme ja comença a prendre forma amb les primeres confirmacions de dos festivals destacats de la comarca: el Festival NEC de Calella i el Mar d’Estiu de Santa Susanna.
El NEC 2026 celebrarà el seu 15è aniversari amb una edició especial i noms de pes. Entre els primers artistes confirmats hi trobem Sau, Blaumut, Los Toreros Muertos i La Cabra Mecánica. El divendres 24 de juliol, Sau i Blaumut protagonitzaran un concert doble molt esperat. La banda mítica del rock català tornarà amb “Un concert de pel·lícula”, una experiència immersiva amb imatges inèdites i fragments del biopic Els de Sau, mentre que Blaumut celebrarà els seus 14 anys de trajectòria combinant clàssics i temes recents. L’endemà, dissabte 25 de juliol, el protagonisme serà per al rock dels 90, amb l’energia irreverent de Los Toreros Muertos i els grans èxits de La Cabra Mecánica, que també presentarà el disc Canciones y maquetas (1993–1997). Les entrades ja són a la venda, amb un preu promocional limitat.
D’altra banda, Santa Susanna recupera el Festival Mar d’Estiu després d’un any d’aturada. L’edició 2026 comptarà amb Sergio Dalma, Joan Dausà, Sopa de Cabra, Els Amics de les Arts i Ginestà, i introduirà el nou Garden Village, un espai gastronòmic amb restauradors locals. El festival se celebrarà entre finals de juliol i mitjans d’agost, amb entrades disponibles a partir del 15 de desembre.
Dos festivals, una mateixa conclusió: l’estiu del 2026 promet molta música al Maresme.