Search

Home > חושבים טוב > פרק 19 - איך הטכנולוגיה משפיעה על הקשב ועל מערכות היחסים שלנו? עם יעל מן שחר
Podcast: חושבים טוב
Episode:

פרק 19 - איך הטכנולוגיה משפיעה על הקשב ועל מערכות היחסים שלנו? עם יעל מן שחר

Category: Health
Duration: 00:52:17
Publish Date: 2017-09-01 09:56:00
Description:

מקס פריש, סופר ומחזאי שוויצרי נפטר אמנם ב-1991, אך חזה במידה מסוימת את המציאות שאנחנו חיים בה היום כשאמר: "הטכנולוגיה מארגנת בעבורנו את העולם בצורה כזו שאין אנו צריכים לחוות אותו בעצמנו". האם יצא לכם להשתתף בהופעה ולראות המוני ראשים צופים בזמר או הזמרת מבעד לעדשת הסמארטפון, גם אם ישבו ממש מולם? האם גם אתם מכירים מישהו שיהיה מוכן לוותר על הביקור בקפלה הסיסטינית, אם זה אומר שאסור לו לצלם בה?

אין ספק שהטכנולוגיה ובראשה הפלאפון הנייד שלנו, עשו פריצת דרך בחכמתם, והביאו אותנו לעידן שכולו מידע. אבל מהן ההשלכות של צירוף המכשיר הכבר-לא-כל-כך-חדש למשפחה? כיצד הוא משפיע על מערכות היחסים שלנו? האם הוא משנה את הצורה שבה אנחנו תופסים את העולם?ֿ כמה זמן יעבור מהרגע בו תצטרכו לחשב תרגיל חשבוני פשוט ועד שתוותרו ותעזרו בחבר-יודע-הכל שבכיס, ואיך זה משפיע על היכולות הקוגניטיביות שלכם? נפגשתי עם יעל מן שחר, המתמחה בהשפעות הטכנולוגיה על הפסיכולוגיה כדי לענות על שאלות אלו. האם המוח שלנו באמת משתנה כתוצאה מהשימוש בטלפונים חכמים? ואיך מושפעת האינטימיות שלנו מכל זה? וגם- מדוע הרעיונות הכי טובים מגיעים אלינו דווקא בזמנים מתים? אילו אפליקציות יעזרו לכם להשתמש בטכנולוגיה בצורה חכמה? אז התחברו לרשת, לחצו PLAY והקשיבו לפרק 19.

וחדשות מרעישות! הפודקאסט יוצא לחופשה טכנולוגית ויחזור בסוף ספטמבר עם פרק חדש. זה הזמן להשלים פרקים נפלאים שעוד לא הספקתם לשמוע ולחלוק עמי את מחשבותיכם (:

לאתר של יעל: http://yaelmanshahar.com/

לקבוצת הפייסבוק בה נדון על הפרק: ״חושבים טוב - שאלות ותשובות על פסיכולוגיה״

https://www.facebook.com/groups/766641396722703/?ref=bookmarks

להרצאות הקרובות שלי
http://www.judithkatz.me/events

עורך הפרק: צחי אשר

אוהבים את הפודקאסט? מוזמנים לקבל ממני כל מוצ״ש מייל עם תובנות וכלים מהפסיכולוגיה החיובית. הירשמו דרך האתר: http://www.judithkatz.me/newsletter

לקריאה נוספת:

מתבודדים ביחד? מה אתם עושים למערכות היחסים שלכם כשהטלפון על השולחן
http://bit.ly/2QItvti

האם פייסבוק הופך אתכם למאושרים או בודדים יותר? 3 סימנים יעזרו לכם להבין
http://bit.ly/2EpNdDI

Total Play: 0