Search

Home > חושבים טוב > פרק 21- פרופ׳ יורם יובל- אילו פעילויות מפתיעות משפיעות על האושר?
Podcast: חושבים טוב
Episode:

פרק 21- פרופ׳ יורם יובל- אילו פעילויות מפתיעות משפיעות על האושר?

Category: Health
Duration: 00:35:48
Publish Date: 2017-10-20 09:17:00
Description:

קבוצה ישראלית של חוקרים שלחה גלויות לעובדי מפעל קטן בארץ. "אנו מבקשים מכם להקדיש כמה דקות למילוי סקר. אנו נמתין לכם בבניין המנהלה. מילוי הסקרים נעשה באישור ההנהלה, ואינו פוגע בזמן עבודתכם" נאמר שם. קבוצת הסוקרים המתינה לעובדים ורשמה לעצמה את תשובותיהם, הם גם רשמו מי מהעובדים הגיע למלא את השאלון, ומי ויתר על התענוג. שנים אחר כך התעניינו אותם סוקרים במצבם של אותם העובדים. כיוון שעברו כמה שנים מאז אותו ניסוי, חלק מהעובדים לא היו בין החיים. הסוקרים שלנו המשיכו לחקור וגילו שאחוז הנפטרים גבוה יותר בקרב אלה שבחרו לא להקדיש כמה דקות מזמנם ולמלא את אותו שאלון.

בשידור שלפניכם הגשמתי חלום קטן ונפגשתי עם פרופסור יורם יובל, פסיכואנליטיקאי, פסיכיאטר וחוקר מוח, וראש מכון המוח לחקר רגשות, בבית הספר לעבודה סוציאלית, אוניברסיטת חיפה. הוא סיפר לי כיצד התקרב לפסיכולוגיה חיובית דרך התכנית בה השתתף "להיות מאושר בשישה שיעורים". יחד שאלנו למי מתאימה הפסיכולוגיה החיובית? על אילו מנגנונים היא עובדת, וכיצד היא דומה ושונה לטיפול תרופתי? מה היתרון של שינויים המגיעים מתהליך קוגניטיבי? מה גורם לאנשים מסוימים להיות מאושרים? למה הגנטיקה ונסיבות החיים לא מספיקות כדי לעשות אותנו מאושרים? מה ההבדל בין אושר כהוויה לאושר כחוויה? למה להיות אנשים טובים גורם לנו גם לחיות חיים טובים יותר? ומה הקשר בין גרניום לאריכות ימים אצל קשישים?

לאתר של פרופ׳ יורם יובל: http://yovell.co.il/

לקבוצת הפייסבוק בה נדון על הפרק: ״חושבים טוב - שאלות ותשובות על פסיכולוגיה״

https://www.facebook.com/groups/766641396722703/?ref=bookmarks

להרצאות הקרובות שלי http://www.judithkatz.me/events

עורך הפרק: צחי אשר

אוהבים את הפודקאסט? מוזמנים לקבל ממני כל מוצ״ש מייל עם תובנות וכלים מהפסיכולוגיה החיובית. הירשמו דרך האתר: http://www.judithkatz.me/newsletter

Total Play: 0