Search

Home > חושבים טוב > חושבים טוב 67 - ממחר דיאטה - איך תעשיית הדיאטות אוכלת לנו את הלב וגורמת לנו רק להשמין? עם איילת קלטר
Podcast: חושבים טוב
Episode:

חושבים טוב 67 - ממחר דיאטה - איך תעשיית הדיאטות אוכלת לנו את הלב וגורמת לנו רק להשמין? עם איילת קלטר

Category: Health
Duration: 01:02:23
Publish Date: 2019-10-02 23:00:01
Description:

"אני רוצה שאנשים יבינו שלבריאות אין מראה, אסתטיקה או משקל. בריאות זה דבר מאוד אישי בינך לבין הרופא שלך. אני בחדר כושר כל יום, אבל אנשים לא מאמינים בגלל שיש לי משקל עודף ותחת גדול". 

ליזו היא זמרת וראפרית, קוראים לה גם ״יורשת העצר של הפופ בארה"ב״ וגם ״אהבת עצמית בכל משקל״. בניגוד לרב הזמרות, שחקניות ודוגמניות שמסביב, היא שמנה, ואפילו גאה בכל גרם (היוש נטע ברזילי). האם העולם באמת מוכן ומחבק את המסר של יופי בכל מידה? אפשר להתערב שעברת לפחות דיאטה אחת בחיים, ומי לא ישמח להוריד כמה ק"ג כדי להיכנס לג'ינס מהתיכון? עבור רובינו, חלה היא לא רק חלה ושוקולד הוא לא רק שוקולד - אנחנו מקיימים איתם שיחות קשות, האשמות, מצפון וחישובים. 

אז כדי שנפסיק לאכול את הלב, הזמנתי את איילת קלטר, מנהלת את מרכז "שפת האכילה" לטיפול וללימוד התנהגויות אכילה ותפיסת הגוף. "אם יש לי ילד שנולד עם נטיה להיות עגלגל, ואגדל אותו בתוך תפיסה עצמית חזקה של אכילה בריאה, חיים פעילים, אהבה עצמית וכבוד לגוף - אולי הוא לא יהיה רזה, אבל הוא יהיה בריא, בנפשו וגופו", אומרת קלטר ואפילו מכריזה על מצב חירום: ״מדינה בהפרעת אכילה״. השיחה שלפניכם מנפצת את כל מה שחשבתם על דיאטות עד היום. יחד שוחננו על חלום הרזון, על התקווה שהדיאטה הבאה תביא את הישועה, ושאולי הפעם, זה יצליח; נגענו בקשר (הלא צפוי) בין משקל לבריאות; ואיך במאמץ רב, זמן וכסף, אנחנו משיגים בדיוק את ההפך ממה שבאמת רצינו.

אז רדו מהמשקל וחממו לכם צלחת פסטה, מתחילים.

עריכה: אור לוי

 

לינקים נלווים:

אתר מרכז שפת האכילה - https://www.eatingdialog.com/

לספרים של איילת קלטר - https://www.eatingdialog.com/books

לעמוד הפייסבוק של איילת קלטר - https://www.facebook.com/eatingdialog/?ref=bookmarks

לקריאה נוספת:

איך סקרנות תעזור לכם לשנות הרגלים? http://www.judithkatz.me/post/__118

ההרצאות הקרובות:

רעננה: לא רציונלי ולא מקדם - על מחשבות מעכבות ושקט נפשי: ב-27/10/19 http://bit.ly/34kcyc4

תל אביב: מיינדפולנס - לתרגל את המוח להיות מאושר: ב-30/10/19 http://bit.ly/32Dowvz

להרצאות הבאות: http://www.judithkatz.me/events

Total Play: 0