Search

Home > חושבים טוב > פרק 4 - איך ליצור קריירה משמעותית? עם ליאור פרנקל
Podcast: חושבים טוב
Episode:

פרק 4 - איך ליצור קריירה משמעותית? עם ליאור פרנקל

Category: Health
Duration: 00:51:30
Publish Date: 2017-02-04 08:42:00
Description:

אני עדיין זוכרת מפגש משונה בספרייה של האוניברסיטה העברית כשהייתי סטודנטית. אני עמדתי בתור כדי לקנות מנה נוספת של קפה, ולפניי עמד בחור אחד, שנראה אפילו תשוש ועייף ממני. 'מה אתה לומד?' שאלתי, 'הנדסת תוכנה' הוא ענה בצורה יבשה ואדישה כל כך, עד שהעיניים שלו נעשו אפילו כבויות יותר. 'ואתה… אוהב את זה?' שאלתי בחיוך 'אני שונא כל רגע' הוא הודה, 'אחרי התואר…' ניסיתי לנחם 'אני בטוחה שזה יעשה מעניין יותר'. 'לא' הוא ענה בשלוות נפש משונה מאוד 'זה לא ייעשה מעניין יותר, אבל מרוויחים בזה הרבה מאוד כסף'. כשאמר את זה, זרחו עיניו, והוא התקדם בעליזות לא אופיינית לקנה לעצמו משקה חם. אני נותרתי לעמוד שם עוד כמה דקות, מביטה בבחור המתרחק ממני, ותוהה מה יאמר לי אם ניפגש יום אחד, כשהוא כבר יהיה מתכנת מדופלם וככל הנראה אמיד מאוד. האם יאמר לי שהוא חש משמעותי?, האם יספר לי שהוא מסופק? האם יוכל לסכם את ימיו באופן כללי כימים מאושרים?

לפני שאתם ממשיכים לקרוא, אבהיר שאין לי דבר נגד אנשי מחשבים, מתכנתים או חובבי הסייבר. יש לי המון מה לומר, לעומת זאת, על הקלות שבה אנו מוותרים על החלומות שלנו, התשוקות והמאווים הכי עמוקים כשאנחנו נכנסים לעולם התעסוקתי. אנחנו מבלים חלק ניכר מחיינו הבוגרים בעבודה, והיא אינה אמורה להיות דבר שאנחנו עושים רק כדי להגדיל את חשבון הבנק. היא יכולה להיות משמעותית, מתגמלת, מספקת ומרגשת. הדרך לשם אולי לא קונבנציונלית או מסורתית כמו המסלול המוכר לרובנו, אבל היא עשויה להוביל לדבר שיעשה אותנו מאושרים באמת. עוד איתי בשידור, היזם והמרצה ליאור פרנקל, כותב הספר אני רוצה הכל- https://frnkl.co/book/ שאתגר גם הוא בחייו הפרטיים את חוקי החברה, ומתפרנס כיום ממה שהוא אוהב, ועוזר לאחרים להגשים גם הם את חלומותיהם התעסוקתיים.

עורך סאונד: שי זינגרמן

אוהבים את הפודקאסט? מוזמנים לקבל ממני כל מוצ״ש מייל עם תובנות וכלים מהפסיכולוגיה החיובית. הירשמו דרך האתר: http://www.judithkatz.me/newsletter

לקריאה נוספת:

9 עקרונות לקריירה משמעותית
http://bit.ly/2zRLpPS

לחפש עבודה עם משמעות או משמעות בעבודה?
http://bit.ly/2G3sCa0

סטנדרטים יפנים - כך תעבדו במשהו שאתם אוהבים באמת
http://bit.ly/2Gy6tAM

Total Play: 0